torsdag, augusti 02, 2012

Explosive Eighteen

 Den artonde delen i serien om Stephanie Plum av Janet Evanovich heter Explosive Eighteen och i den här boken har Stephanie just återkommit från en resa till Hawaii, men hon är mycket motvillig till att tala om vad som hände på resan. Hon kontaktas också att FBI-agenter och jagas av skurkar och de vill alla ha ett foto som hon råkat få med sig på flygresan från Hawaii.


I den här romanen märks det att Stephanie har utvecklats lite från den klantiga, olycksdrabbade prisjägare som hon var i de tidigare romanerna (Lovligt byte, Jagat byte, Nedlagt byte, Fångat byte, Delat byte, Hett byte, Farligt byte, Svårfångat byte, Lätt byte, Gömt byte, Explosivt byte, Twelve Sharp, Lean Mean Thirteen, Fearless Fourteen, Finger Lickin' Fifteen Sizzling Sixteen och Smokin' Seventeen) och i den här faktiskt klarar sig riktigt bra.

Jag gillade serien i början, men efter ett tag började de bli lite tjatiga. Dock tycker jag att serien har tagit sig lite igen och denna samt den föregående nog är de bästa hittills (med viss reservation för att jag har glömt hur de första böckerna var). Jag kommer nog i alla fall helt säkert läsa fler böcker i denna serie (om det blir fler, vilket jag i och för sig tror då serien inte alls känns avslutad).

Inga kommentarer: