onsdag, augusti 06, 2008

Hett byte

Hett byte är bok nummer sex i Janet Evanovich serie om prisjägaren Stephanie Plum. I den här boken har Stephanie i uppdrag att hitta Ranger, prisjägare och en av Trentons sexigaste män. Söker efter Ranger gör också Stephanies ärkefiende Joyce Bernhart. En annan av Trentons sexigaste män, Joe Morelli, söker också efter Ranger. Morelli är Stephanies älskare till och från, men det blir svårare för honom att besöka Stephanie eftersom hennes mormor flyttat in hos henne. Mormor Mazur snarkningar kan ta kål på de hetaste känslor. Som vanligt får Stephanie lära känna en hel del udda personer och nu får hon också hunden Bob på halsen.

Den här boken skiljer sig inte från de övriga böckerna i serien så det finns egentligen inte så mycket att skriva om den som jag inte redan har skrivit. Men jag gillar att Stephanie fått en hund; det är något som jag saknat i de övriga böckerna. Hennes relation till hamstern Rex har tytt på att hon är en person som skulle passa att ha en hund och det känns alltid som att en hund livar upp boken lite grann (vilket kanske behövs, för nu när jag har läst de här böckerna i ganska snabb följd börjar de kännas lite enformiga (vilket dock inte kommer att hindra mig från att fortsätta att läsa dem eftersom det är lättsmält sommarläsning jag vill ha just nu).

Inga kommentarer: