måndag, augusti 13, 2012

Femtio sätt att träffa den rätte

Eftersom jag kände för att läsa något lättsamt när jag skulle jobba natt valde jag Femtio sätt att träffa den rätte av Lucy-Ann Holmes. Det är en chic lit-roman som handlar om Sarah Sargent, snart trettio och singel. Hennes föräldrar oroar sig över det och anmäler henne till en dokusåpa, som hon visserligen inte kommer med i. Men det ger henne idén att starta en blogg om femtio sätt att träffa den rätte, t ex speed-dejting, träffa någon på jobbet o s v.

Att läsa den här romanen när jag jobbade natt visade sig vara ett bra val. Den var lättläst och underhållande. Jag skrattade faktiskt högt ett par gånger och det gör jag sällan när jag läser (fast det kan ha berott på att jag var trött). Karaktärerna var stereotypa och handlingen förutsägbar, som det brukar vara i den här typen av litteratur, men den erbjöd ändå en stunds lättsam underhållning.

Den var också lite tankeväckande angående detta med att blogga. Jag tycker att man kan blogga om det mesta, även sitt kärleksliv, men då bör man skydda inblandade personers identitet eftersom det man skriver även får konsekvenser för dem. Detta är något jag brukar ha i åtanke när jag bloggar, även om jag inte skriver om speciellt personliga saker, men det är alltid bra att bli påmind.

Inga kommentarer: