måndag, juli 30, 2012

Sizzling sixteen

Nu var det ett bra tag sedan jag läste någon roman i serien om Stephanie Plum av Janet Evanovich, men eftersom jag nyligen beställt hem de tre senaste så har jag nu läst bok nummer sexton i serien, Sizzling Sixteen. Jag har tidigare läst de andra böckerna i serien (Lovligt byte, Jagat byte, Nedlagt byte, Fångat byte, Delat byte, Hett byte, Farligt byte, Svårfångat byte, Lätt byte, Gömt byte, Explosivt byte, Twelve Sharp, Lean Mean Thirteen, Fearless Fourteen och Finger Lickin' Fifteen) och gillat dem som enkel, lättsmält sommarläsning.

I den här boken försvinner Stephanies chef Vinnie och hon måste försöka hitta honom samtidigt som hon också måste hitta diverse förrymda småskurkar, som en 72-årig bigamist med fyra fruar och en toalettpapperstjuv. Hennes on/off förhållande med Morelli är för tillfället off och Ranger gör sitt bästa för att få henne i säng.

Som vanligt är detta en roande och underhållande bok. I början var den inte riktigt lika actionfylld och rolig som de brukar vara, men det blir bättre. Karaktärerna är som vanligt korkade, knäppa och kufiska och den här boken fungerade alldeles utmärkt för att hålla mig vaken när jag jobbade.

Inga kommentarer: