onsdag, juli 04, 2012

Eld

Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren är andra delen i en trilogi om det lilla samhället Engelsfors, där apokalypsen kommer att inträffa om inte De utvalda lyckas stoppa den. Linnea, Minoo, Vanessa, Anna-Karin och Ida ska börja andra året på gymnasiet och det blir allt mer uppenbart att något är mycket, mycket fel i Engelsfors. De utvalda kommer allt närmare varandra när de måste samarbeta under förhören av Rådet.

Jag gillade första delen i trologin, Cirkeln, och jag gillade även denna. Eftersom det är en ungdomsroman så är den lättläst och det händer saker hela tiden. Jag mer eller mindre sträckläste den mer än 600 sidor långa romanen.

Jag gillar karaktärerna och jag gillar att de har helt vanliga ungdomsproblem, trots att de är häxor. Jag tyckte dock att denna andra del var snäppet bättre än den första delen. Jag väntar dock med spänning på den tredje delen!

Inga kommentarer: