tisdag, juli 28, 2009

Tillsammans

Jag har läst om Tillsammans av Denise Rudberg för att friska upp minnet lite innan jag läste Tillsammans- andra boken. Eftersom den var väldigt lättläst och gick fort att läsa hann jag läsa både den och Tillsammans-andra boken medan jag jobbade natt. Vad jag tyckte om Tillsammans kan man läsa här. Det jag tyckte när jag läste den i somras stämmer väl överens med vad jag tycker nu när jag har läst den en andra gång.

Att jag har läst den en andra gång så snart efter att jag läste den första gången (det var ju ändå bara ungefär ett år sedan) tyder dock på att den inte gjort något bestående intryck. Helt klart är också att det definitivt finns ungdomsböcker som är bättre än den här ur litterär synpunkt, men jag tror att unga tjejer ändå väldigt gärna läser den här och jag förstår dem; det är lätt och enkel underhållning.

Inga kommentarer: