tisdag, januari 01, 2013

Årets bästa böcker 2012

Förra året skrev jag här i bokbloggen att ett mål för 2012 var att läsa fler böcker och det målet har jag uppnått. Jag har faktiskt läst dubbelt så många böcker i år jämfört med förra året. Det är dock inte speciellt mycket jämfört med hur mycket jag brukade läsa förut, så mitt mål för 2013 är att läsa ännu mer :-)

Jag har ju en tradition här i bloggen att göra en lista på de bästa böcker jag läst under året och det har jag gjort även i år. Den här gången har jag dock fuskat lite och valt att sätta en trilogi som en bok istället för tre.

Här är min lista på de bästa böckerna jag läst under 2012.

1. Water for Elephants av Sara Gruen
2. Left Neglected av Lisa Genova
3. Niceville av Kathryn Stockett
4. Radhusdisco av Morgan Larsson
5. The Distant Hours av Kate Morton
6. Hotellet i hörnet av bitter och ljuv av Jamie Ford
7. The Hunger Games-trilogin av Suzanne Collins
8. Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger
9. A Week In December av Sebastian Faulks
10. Himmel av Torbjörn Flygt

Inga kommentarer: