onsdag, december 12, 2012

Motsatsen till kärlek

Jag funderade mycket fram och tillbaka om jag skulle köpa Motsatsen till kärlek av Julie Buxbaum eller inte. Jag gillade omslaget, men baksidestexten sa inte så mycket om boken, men till slut köpte jag den i alla fall.

Den handlar om Emily som har en trevlig pojkvän, en fin lägenhet på Manhattan och ett välbetalt jobb som advokat. Men så gör hon slut med pojkvännen för att hon inte vill att han ska fria till henne. På jobbet känns allt fel och hon har en dålig relation till sin pappa och mamman dog när hon var 14. Hon har en bra relation till sin farfar, fast han är gammal och sjuk. Allt detta leder till att Emily bestämmer sig för att ta kontroll över sitt liv.

Detta var en lättläst roman med ett enkelt språk och korta kapitel. Den var mindre chic lit än vad jag trodde att den skulle vara, men det var inte heller någon djup roman. Egentligen var den ganska lagom. Lagom mycket sorg, lagom mycket kärlek och lagom mycket humor.

Inga kommentarer: