fredag, maj 20, 2011

The Truth About Melody Browne

The Truth About Melody Browne av Lisa Jewell handlar om Melody Browne som förlorar allt hon ägde när deras hus brann ner. Hon förlorar också minnet från allt som hänt före branden. När hon är i trettioårsåldern lever hon i London med sin son som hon blev gravid med när hon var 15 och har uppfostrat helt själv. När en dejt tar henne med på en show med en hypnotisör svimmar hon och efter det börjar minnen komma tillbaka och hon börjar undersöka sitt förflutna.

Jag har tidigare läst flera böcker av Lisa Jewell och gillat dem så därför köpte jag denna när jag var i London. Den här skilde sig en del från hennes tidigare romaner, som är typiska chic lit-romaner. Detta är förstås också chic lit, men med mindre romantik. Jag känner dock att jag saknar det lite grann, eftersom det hade funnits en god möjlighet att väva in lite mer romantik i historien.

På det stora hela tycker jag dock att detta är en helt okej roman. Den är lättläst och ger god underhållning så länge romanen varar.

Inga kommentarer: